Work shops

  •  

    През 2009 година Ръководството на Ателиетата реши да вложи усилия и средства в преработването на обикновен автомобил с двигател с вътрешно горене в електромобил.

    За целта бе избран за донор Ситроен ZX.

    След двумесечна работа, през юли 2009 г. колата се движеше изцяло на ток.

    Към днешна дата юли 2012 електромобила е изминал 14 000 км на ток.

    Какви са разликите между електромобила и автомобила?

    + Екологичен – не отделя никакви изгорели газове и не се ползват масла

    + Икономичен (Едно пълно зареждане струва около 1,50-2 лева / Разходи за експлоатация практически няма

    + Комфортен – Тих, без вибрации

    + Управлява се като обикновен автомобил.

    + Вътрешното пространство не се различава от това на конкурентите в този клас.

    – електромобила е предимно за градски нужди , заради ограничения пробег.

    Технически характеристики

    • Задвижва се от електродвигател с максимална мощност 14 к.с., налична от 0 до 3 500 об/мин.
    • Задвижването е към предните колела чрез фабричните съединител и скоростна кутия.

    В началото използвахме български оловни батерии, с идеята да се използват изцяло български части. В резултат на което пробега с един заряд беше 50 км градско. Опита не се оказа достатъчно добър.

    След 5000 км пробег сменихме батериите с литиево-йонни. Електромобила стана значително по-лек и пъргав. Пробега се увеличи на 90 км градско и 115 км извън- градско.

     

    На контролното табло се намират индикатори за остатъчния възможен пробег, нивото на батерията и други, които алармират, когато превозното средство трябва да се презареди.

    Управлението също не се различава от това на конвенционалните автомобили коли.